DeRacinadu: تجدید نظر در خط گسل Dravidian

ساخت وبلاگ

تامیل ، یکی از قدیمی ترین و زیباترین زبانهای جهان باید غرور هندوستان در کنار یوگا ، آیورودا و سانسکریت بود. با این حال ، مانند سه مورد دیگر ، تامیل توسط گروه های واگذار شده برای جلوگیری از دستور کار خود برای شکستن هند بر اساس خطوط گسل تولیدی ، ربوده شده است. مردم تامیل نادو بیش از یک قرن از مغز شستشوی مغزی شده اند تا معتقدند که زبان تامیل با بقیه زبانهای هندی ، به ویژه سانسکریت متفاوت است. در حالی که هیچ هدف مخرب در ستایش یا تجلیل از زبان شخصی خود وجود ندارد ، و ادعای انحصار به نام این نامزبان و معادل کردن زبان با نژاد مطمئناً یک برنامه قدرتمند را نشان می دهد.

سانسکریت - تامیل

سانسکریت و تامیل را می توان به زبان خواهر خوانده کرد زیرا هر دو زبان از ابتدای کار بسیار قدیمی برخوردار بوده اند. در حالی که تحقیق و تفحص از اهمیت دانشگاهی و فهمیدن کدام یک از این دو زبان ، از نظر روایت بزرگ هندی ، از دیدگاه روایت بزرگ هند ، داشتن تمرکز بر روابط آنها به بهره برداری از مزایای بهارات به عنوان یک ملت کمک می کند تا اینکه به جای چنگ زدن به آن کمک کند. کدام یک اول آمد. علیرغم بسیاری از سخنان رایج بین سانسکریت و تامیل ، متأسفانه این دو در ذهن یک فرد متوسط صحبت تامیل منحصر به فرد شده اند. این تصور ، که یادگیری سانسکریت ضربه مرگ به تامیل را ایجاد می کند ، با دقت نگاشته شده و به عنوان بخشی از استراتژی تقسیم و قاعده در ذهن مردم کاشته شده است. برخی از کلمات متداول استفاده شده در تامیل مانند AAM (ஆம்) - بله ، neer (நீர்) - آب ، سنگام (சங்கம்) - تلاقی ، ماناس (மனசு) - ذهن معانی دقیق در سانسکریت دارد. این کلمات فقط چند قطره در اقیانوس از کلمات مشابه بین دو زبان است. در تامیل مدرن ، کلمه ilakkanam (இலக்கணம்) به معنای دستور زبان یا ساختار است. کلمه سانسکریت مربوطه Lakshanam است. از آنجا که زبان مدرن تامیل صدای "sha" را ندارد و از آنجا که هیچ کلمه ای از کلمه تامیل نباید با صدای "la" شروع شود ، صدای واکه "e" در ابتدا اضافه می شود و از این رو لاکشانام به ایلاککانام تبدیل می شود. نام Lakshman از Ramayan ما نیز با استفاده از منطق تحول فوق به Ilakkuvan (இலக்குவன்) در تامیل تبدیل می شود.

علاوه بر به اشتراک گذاری واژگان ، سانسکریت و تامیل نیز یک بار یک شخصیت مشترک یا وارنامالا را به اشتراک گذاشتند ، زیرا معمولاً در هند به آن گفته می شود. با این حال ، به نام مدرن سازی زبان ، Dravidianists به طور سیستماتیک شخصیت های زیادی را که دارای صداهای مرتبط با آن بودند بسیار شبیه به شخصیت های موجود در مجموعه شخصیت های سانسکریت بودند. در اینجا نحوه مجموعه شخصیت اصلی تامیل قبل از نوسازی آن آمده است.

در حالی که این نوسازی تحت پوشش ساده سازی زبان انجام می شد ، هدف واقعی این بود که تامیل را از سانسکریت پیوند دهید ، آن را به عنوان یک زبان منحصر به فرد ترویج کنید و در نتیجه ثابت کنید که گویندگان بومی از نظر نژادی و فرهنگی بسیار متفاوت از بقیه هند هستند. یک فرد متوسط از تامیل نادو امروز شستشوی مغزی است که معتقد است Devanagari همانند هندی یا سانسکریت با عمداً نادیده گرفتن تمایز مهم بین فیلمنامه و زبان است. در حقیقت ، به گفته محققان ، سانسکریت قبل از ورود انگلیسی ها در کلیه اسکریپت های هندی از جمله تامیل نوشته شده است و هیچ رابطه انحصاری بین سانسکریت و دیوناگاری وجود ندارد. اطلاعات بیشتر در اینجا

کلاسیک های تامیل مانند Naladiyar و Thirukkural به 3 بخش Aram (அறம்) ، Porul (பொருள்) و inbam (இன்பம்) طبقه بندی می شوند. این طبقه بندی دقیقاً 3 از 4 پوروشارتاس تعریف شده در هندوئیسم یعنی دارما ، آرتا ، کاما و مکشا (2) را تقلید می کند. بشربرخی از محققان حتی نشان می دهند که کلمات تامیل در کلمات ودا و سانسکریت یافت شده در ادبیات تامیل یافت شده است (3)

مشارکت دروییدیان به غرور تامیل

حتی اگر تامیل و سانسکریت واژگان مشترک ، وارنامالا و سبک های ادبی را به اشتراک بگذارند ، دستور کار اصلی جنبش دروییدی ، که تقریباً صد سال پیش شروع به به دست آوردن حرکت کرد ، جداسازی تامیل از تمام پیوندهای خود با سانسکریت است. با این حال ، باید توجه داشت که دروییدیان امروزی هیچ سهم قابل توجهی در رشد و پیشرفت تامیل نداشته است. آنها نه زبان را در سطح ملی و بین المللی در یک نور مثبت تبلیغ کردند بلکه فقط با بازی کارت قربانی ، عناوین ایجاد کردند. در مقابل ، مهمترین رهبر و الگوی نقش برای همه سیاستمداران دروییدی مدرن ، E. V. Ramaswamy (E. V. R) مخالف ارتقاء تامیل بود و حتی آن را زبان بربرها خواند. رهبر همان گروه Dravidian ، که امروز در تلاش است تا Thirukkural را به عنوان یک اثر سکولار ربوده شود ، نامیده می شود که توطئه آریایی چندی پیش نیست. او حتی از زبان توهین آمیز علیه Thirukkural استفاده کرد (4). شخصی که مسئولیت بیرون آوردن تمام ادبیات باستانی تامیل که امروز به آن افتخار می کنیم ، U. V. Swaminathan Iyer ، با علاقه به عنوان پدربزرگ تامیل یا தமிழ் தாத்தா معروف است. این به دلیل تلاش های وی آثار ادبی کلاسیک تامیل مانند Silappadikaram ، Manimekalai و Civaka Chintamani احیا شد. Purananooru ، که در مورد جنبه های مختلف زندگی عمومی ، جنگ ، پادشاهان و اقتصاد صحبت می کند به دلیل تلاش های دقیق وی بدون اینکه انتظار چیزی در عوض داشته باشد ، دوباره به بازار عرضه شد. با این حال ، سیاستمداران دروییدی عمداً E. V. R را به عنوان حامل مشعل زبان تامیل و رهبر برای افرادی که به این زبان صحبت می کنند ، ارتقا می بخشند. علیرغم واقعیت های موجود در زمین که به وضوح به عدم مشارکت قابل توجهی در تامیل توسط جنبش دروییدیان اشاره می کند ، در واقع این یک حیرت انگیز است که آنها برای محافظت از فرهنگ تامیل علیه سانسکریت و هندی تحریک می شوند! با کمال تعجب آنها می خواهند انگلیسی ، که هیچ چیز مشترکی با زبان تامیل ندارد ، ناجی تامیل از سانسکریت باشد! حیف است که رهبران دروییدی نتوانند استدلال حیرت انگیزی مطرح کنند که چرا تامیل با چنین تاریخ طولانی و باستانی باید توسط یک زبان خارجی نجات یابد و از خود به اصطلاح تهاجم سانسکریت-آریان دفاع نکند.

دستور جلسه

در حالی که تامیل و سانسکریت شباهت هایی را به اشتراک می گذارند ، یکدیگر را تکمیل می کنند و می توان آنها را غرور هندوستان نامید ، چرا جنبش دروییدیان تامیل نادو حتی امروز تصویری تاریک درباره تهاجم ادعا شده سانسکریت به ایالت می دهد؟

قبل از پاسخ دادن به این سؤال ، بررسی تاریخچه جنبش دروییدی در جنوب هند مهم است. حتی با یک قدم عقب ، ریشه های کلمه Dravida یک مورد جالب برای بررسی خواهد بود. با توجه به دیدگاه گسترده پذیرفته شده ، این کلمه برای اولین بار قبل از بحث و گفتگو با ماندانا میرا ، یک محقق میمامسا ، توسط آدی شانکارا استفاده شده است ، ضمن معرفی خود. قرار است آدی شانکارا خود را به عنوان "دراویدا سیشو" معرفی کند. در اینجا کلمه Dravida به عنوان یک هویت جغرافیایی (جنوب هند) به جای یک نژادی (5) استفاده می شد. "Dravida "در واقع یک نام براهمین جاتی است. به عنوان شوخی بی رحمانه ، جنبش دروییدیان هویت سیاسی خود را بر ایده نسل کشی برهمین-هاترد و برهمین پایه گذاری می کند.

در تلاش برای مناسب سازی غنای ادبیات سانسکریت به عنوان اروپایی و یافتن هویت برتر برای خود ، شرکت شرق انگلیس از خدمات ماکس مولر برای ایجاد نظریه تهاجم آریایی استفاده کرد. براساس این نظریه ، آریایی ها به عنوان افراد قدرتمند و جنگجو قدرتمند نقاشی شده بودند و هند را از اروپا یا آسیای میانه حمله می کردند. این آریایی های قدرتمند ، سپس ساکنان اصلی هند (تمدن هاراپان) را به مناطق جنوبی کشور سوار کردند. از این رو آریایی ها ستمگر شدند و اگر یک ستمگر وجود داشت ، باید به طور همواره قربانی شود! برای پر کردن خلاء برای یک قربانی ، انگلیسی ها از طریق اسقف رابرت کالدول ، هویت درایدی را به عنوان یک نژادی ایجاد کردند. وی هند را از نظر زبانی و مذهبی تقسیم کرد و برخی از این ادیان را به چارچوب های کتاب مقدس نقشه برداری کرد (6).

فرایند کلاسیک های تامیل از بین بردن مانند Thirukkural مدتها قبل از دروییدیان امروزی آغاز شد. GU. پاپ یکی از مبلغین پیشگام مسیحی بود که توپ را به هم زد. او متون مختلف تامیل مانند Thirukkural و Thiruvasagam را مطالعه کرد. او آشکارا اظهار داشت كه Thirukkural به طرز چشمگیری مسیحی از نظر روح است (Ref 7 :)

از اواخر دهه 1960 (حتی می توان گفت از زمان شکل گیری DK در دهه 1940) ، احزاب دروییدی از تامیل نادو شروع به انتخاب نظریه های G. U کردند. پاپ و رابرت کالدول برای ترویج نظریه های غیر هندی و دنکتریز در مورد زبان و فرهنگ تامیل. اولین رهبر منتخب جنبش درایدیان ، C. N. Annadurai ، از روابط خود با الحاد خلاص شد و شروع به تبلیغ فلسفه "یک دین ، یک خدای" کرد ، اگرچه این از یکی از آیات Shaiva Siddhantha به نام Thiru Mantiram (திருமந்திரம்) اختصاص یافت. خطوط اصلی در ستایش لرد شیوا بود اما برای ترویج دین جداگانه برای مردم تامیل استفاده می شد. این یک کار عمدی برای ترویج این "دین" جدید تامیل به عنوان مساوات و بدون نابرابری های کاست بر خلاف همتای "آریایی" بود. با این حال ، به عنوان شری. راجیو مالوتوترا در کتاب خود Breaking India اشاره می کند. تامیل نادو علی رغم هویت دروییدیان ، هنوز هم ساختارهای کاست زیادی به دست آورده است که دین "مساوات" از شر آن خلاص نشده است!

سه روش وجود دارد که Dravidianists استراتژی خود را انجام می دهد:

  • از بین بردن تامیل
  • فرهنگ تامیل و مردم آن را از بقیه هند با ایجاد یک هویت/دین جعلی دروییدی بیگانه کنید
  • با استفاده از ماشین آلات مأموریت خارجی با بودجه مناسب برای اعلام اینکه دین جدید تأسیس شده وی چیزی نیست جز نسخه فاسد مسیحیت با ترسیم موازی ها بر اساس چیدن گیلاس.

هر سه مورد یا دو بار یا حتی یک بار استفاده می شوند. اگر کسی با دقت اظهارات سیاسی رهبران دراویدی را رعایت کند ، همیشه مطابق با یکی از این سه رویکرد خواهد بود.

برای مثال هر یک از سه نکته ، ما چند مورد را بررسی کنیم:

به تازگی ، دولت هند NEP (سیاست آموزش جدید) را معرفی کرد و نکته اصلی بحث و گفتگو برای همه Dravidianists معرفی فرمول سه زبان بود. تقریباً هر یک از دراویدیست ها از اسلحه پریدند و گفتند که این یک دلخوری برای از بین بردن تامیل با استفاده از سانسکریت است. همچنین ، نمایندگان مجلس از احزاب دروییدی بارها و بارها سانسکریت را یک زبان "مرده" خوانده اند بدون اینکه دلیل این امر را بیان کنند که چگونه زبانی که مرده است می تواند تامیل را نابود کند!

دروییدیانیست ها بارها و بارها تامیل نادو را به عنوان خاک e. v. با این حال ، آنچه آنها به راحتی پنهان می شوند تاریخ فرهنگ تامیل و رابطه آن با سانسکریت و ساناتانا دارما خیلی قبل از زمان E. V. R. امپراتوری بزرگ چولا یکی از نمونه های درخشان برای نشان دادن چگونگی تجلیل از فرهنگ تامیل هندوئیسم بود. هنگامی که Cholas جنوب شرقی آسیا را فتح کرد ، آنها سانسکریت و هندوئیسم و نه تنها تامیل را گسترش دادند (8). فراموش نکنیم که رامایانا این بود که شاعر تامیل قرن دوازدهم کامبان تصمیم به ترجمه به تامیل کرد و نه ایلیاد یا ادیسه! با این حال ، گفتمان و مباحث اصلی در تامیل نادو امروز همیشه با این فرض که فرهنگ تامیل هیچ ارتباطی و ارتباطی با هندوئیسم یا بقیه هند ندارد ، آغاز می شود.

دروییدیانیست ها که خود را نیز به عنوان عقل گراها افتخار می کنند ، همیشه فقط به جشنواره ها و شیوه های مذهبی هندو حمله می کنند. با این حال ، آنها هرگز علیه مسیحیت و سیستم اعتقادی آن صحبت نمی کنند. یکی از رهبران دروییدیان ، که به نظر می رسد وزیر سابق در GOI است ، اخیراً آشکارا اعلام کرد که حزب وی فقط مخالف عقاید هندو است زیرا با دلالت بر مسیحیت "غیرعلمی" است. او حتی به وسعت تأیید اصالت مسیح در 25 دسامبر رفت ، مسیحیت را به عنوان یک دین اصلاح شده اعلام کرد و از این رو علی رغم عقل گرا بودن ، هیچ مشکلی با آن ندارد (9). این یک واقعیت کاملاً شناخته شده است که 25 دسامبر تاریخ تولد اصلی عیسی نیست بلکه از مسیحیت به اصطلاح "مشرکان" وام گرفته شده است (11).

راه رو

این روند خطرناک برای مسیحی سازی تامیل نادو از طریق بیگانگی ، یک استراتژی قدیمی است که از زمان استعمار است. با این حال ، از دهه 1960 به دلیل قدرت سیاسی در دست دراویدیستیست ها ، حرکت خود را جمع کرده است. از زمان نوبت هزاره ، سرعتی که چنین روایت های جعلی در مورد مسیحیت و شباهت های آن با دین دروییدی گسترش یافته است ، به نسبت های نگران کننده ای رسیده است. به عنوان مثال ، در سال 2005 ، کنفرانسی در نیویورک در مورد تصور مجدد هندوئیسم به عنوان مسیحیت سنت توماس دروییدیان "، از سناتور هیلاری کلینتون حمایت کرد که پیامی را برای حمایت از یافتن حضور مسیحیت اولیه در هند نوشت (10). بسیار بدیهی است که جنبش درایدیان حتی امروز از سراسر جهان از مردم برجسته در جامعه مسیحی حمایت می کند.

بارزترین راه برای این سناریو اطمینان از قدرت سیاسی است و ماشین آلات دولتی محکم در دست درویدیانست ها باید از طریق دموکراسی از چنگال های خود آزاد شوند. با این حال ، تغییر در قدرت سیاسی فقط یک پیش نیاز است ، یک گام اساسی. یک رنسانس فرهنگی باید توسط سیاست ، از طریق تصویر دقیق از تاریخ تامیل ، ریشه های هندو آن و از همه مهمتر رابطه تامیل و سانسکریت را برجسته کند. معابد بی شماری از تامیل نادو همچنین می تواند با تبدیل شدن به مراکز یادگیری در پیشرفت علمی که توسط تمدن باستان هندو انجام شده است ، علاوه بر ترویج هنر و مراکز معنویت ، در این رنسانس نقش داشته باشد. حتی امروزه میلیون ها هندو از مناطق مختلف هند و از سراسر کشور تامیل نادو از این معابد بازدید می کنند و مکان بهتری برای کمک به مردم در یادگیری هویت واقعی خود از این مکانهای عبادت باستانی وجود ندارد.

فیلم های تامیل مدتهاست که این هویت جعلی Dravidian را تبلیغ می کنند و به دلیل ارتباط آن با گروه های مسیحی و افراد ، آشکارا شروع به نادیده گرفتن اعتقادات و سیستم های ارزشمند هندو کرده اند. زمان آن است که صنعت سرگرمی و رسانه های تامیل برای ترویج روایت مثبت و فراگیرتر درباره هند و رابطه آن با دولت پاکسازی شده اند.

آشنایی با رمزارزها...
ما را در سایت آشنایی با رمزارزها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بهاءالدین خرمشاهی بازدید : 60 تاريخ : دوشنبه 7 فروردين 1402 ساعت: 23:05